Idag har vi lagat mamma Makita

När tikar får valpar kan man lätt bli lite snabb på att mata på dom massor med mat. Jag har lärt mig att det inte lönar sig... Men denna gången gjorde jag tvärtemot vad min erfarenhet säger (doctors order) och det höll på att straffa sig för Makita. Upptäckte att hennes juver började "korva" sig, mjölkstockning. Vad gör man då? Jo man tar till alla de små doktorerna :-)
 
 
Denna gången gick det alldeles utmärkt med att lägga till valparna så att de fick suga ordentligt. Drog även ner på maten. Det kan ömma på tiken så oftast försöker tiken undvika att valparna ska tutta. Jag sätter mig då i lådan och myser medans valparna sköter jobbet. Lite positivt tvång ;-)
 

Så här nöjd kan man se ut när man har fått mumsa lite.
 

Nu har alla hundar lagt sig och här hemma och det är alldeles lugnt och stilla. Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0